Googles første stationære butik dekoreret med naturlig kork


For en måned siden åbnede Google sin første fysiske butik i New York. Fra vores synspunkt ville oplysningerne være gået ubemærket hen, hvis dette mest rentable firma i verden ikke havde besluttet at dekorere lokalerne med kork- og korkmøbler.

Ved design af interiøret blev der brugt fund fra et relativt ungt videnskabsfelt, neuroæstetik. Dette felt studerer, hvordan visuel æstetik påvirker vores krop og sind.

Møbler af den polske designer Daniel Michalik blev brugt på virksomhedens sted i Chelsea, New York. Møblerne, inklusive sofaer og borde i oval form, er lavet af let træ og kork i neutrale farver, hvilket får produkterne til at skille sig ud.


Blandt andet blev kork brugt til at opnå LEED Platinum-certificering – den højest mulige certificering i forbindelse med Green Building Rating. Interiøret er designet, så slutmodtageren føles lige så behagelig som hjemme.

Nær hovedindgangen er en 5 m høj rund glasstruktur (designet og fremstillet med lokale New York-partnere) kendt som Google Imagination Space. Med personlige interaktive skærme med roterende udstillinger kan besøgende nyde det bedste af produkter og teknologier, startende med en Google Translate-oplevelse og vores maskinlæringsfunktioner.

En tynd linje af sort metal løber gennem butikken og markerer en sømløs og iøjnefaldende sti mellem de forskellige skærme. Den centrale runde tæller, der fungerer som en helpdesk, har en neonfarvet glorie, der siger “Her for hjælp” flere gange i ringen.


Sæderne i form af bænke, afføring og afføring kan bruges af købere og dem, der søger råd om produktet. På udstillingsvinduerne er der oplyste “afsløringsbokse”, der præsenterer Google-produkter og gør det muligt for forbipasserende at interagere med dem ved hjælp af augmented reality-teknologi.

De originale oplysninger blev vist på Google-bloggen, som du kan finde på denne adresse.

https://blog.google/products/devices-services/google-store-nyc/


Skriv et svar

Bestil Prøver
Share via
Copy link
Powered by Social Snap